P?vodn? byl postaven na platform? Ford Falcon. Výroba byla zahájena v Dearborn, v Michiganu 9. b?ezna 1964 a auto bylo p?edstavena ve?ejnosti dne 17. dubna 1964 v New Yorku na sv?tovém autosalónu. Je to druhý nejstarší v?z který se u Fordu vyrábí i sou?asné dob?, první je F-Serie.
Najjar John, který byl fanoušek druhé sv?tové války, použil jméno Mustang podle stíhacího letounu P-51 "Mustang". Mustang byl první tzv. "Pony car" = sportovní v?z s dlouhou p?ední kapotou a krátkou zadní partií. Tento koncept pozd?ji p?evzali i ostatní automobilky jako nap?. GM ve form? Camara, Chrysler zdokonalenou Barracudou . Mustangy postupn? rostly, byly v?tší a t?žší s každým novým modelem. Fanoušci v reakci na model 1971-1973 cht?li obnovit p?vodní koncept a design z r. 1964. P?estože mnoho jiných automobilek se snažilo koncept mustangu napodobit, "pony car" od Fordu je jediný který se vyrábí nep?etržit? již více než 45 let.
(1964½–1973) Ford Mustang - první generace
P?vodní prognózy uvažovaly o prodeji mén? než 100 000 Mustang? za první rok, ale b?hem prvních osmnácti m?síc? se prodalo více než jeden milion. Všechny tyto vozidla byla identifikována jako modely s VIN-1965, ale zm?ny, které se objevily na tradi?ním otev?ení nového modelového ro?níku (vyráb?ný od srpna 1964), v?etn? zavedení nových alternátor? a upgrade na V-8 motory od 260 do 289 kubických centimetr?, donutily, aby se první Mustangy ozna?ovaly jako "1964 ½" model.
Morotizace:
67' 200cid 1V 6-válec - 120 hp U Code 289cid 2V V-8 - 200 hp C Code 289cid 4V V-8 - 225 hp A Code 289cid 4V V-8 - 271 hp K Code 390cid 4V V-8 - 320 hp S Code 428cid 4V V-8 - 335 hp Q Code

68' 200cid 1V 6-válec - 120 hp T Code 289cid 2V V-8 - 195 hp C Code 302cid 2V V-8 - 210 hp F Code 302cid 4V V-8 - 230 hp J Code 390cid 4V V-8 - 325 hp S Code 428cid 4V V-8 - 335 hp Cobra Jet R Code

69' 200cid 1V 6-válec - 115 hp T Code 250cid 1V 6-válec - 155 hp L Code 302cid 2V V-8 - 220 hp F Code 302cid 4V V-8 - 290 hp Boss G Code 351cid 2V V-8 - 250 hp H Code 351cid* 4V V-8 - 290 hp M Code 390cid 4V V-8 - 320 hp S Code 428cid 4V V-8 - 335 hp Cobra Jet Q Code 428cid* 4V V-8 - 335 hp Cobra Jet-R R Code 429cid 4V V-8 - 376 hp Boss Z Code


70' 200cid 1V 6-válec - 120 hp T Code 250cid 2V V-8 - 155 hp L Code 302cid 2V V-8 - 220 hp F Code 302cid 4V V-8 - 290 hp Boss G Code 351cid 2V V-8 - 250 hp 351W & 351C H Code 428cid 4V V-8 - 300 hp M Code 428cid 4V V-8 - 335 hp Cobra Jet Q Code 428cid 4V V-8 - 335 hp Cobra Jet-R R Code 429cid 4V V-8 - 375 hp Boss Z Code

(1974–1978) Ford Mustang - druhá generace
V r. 1970 p?inesla organizace OPEDC p?ísn?jší zákony o zne?išt?ní a zdražení ropy. V d?sledku t?chto zm?n klesly prodeje "žíznivých" muscle cars, a Pony nebylo výjimkou. Lee Iacocca, který se stal prezidentem spole?nosti Ford Motor Company v roce 1964 a byl hnací silou p?vodních Mustang?, p?ipravil mén? žíznivé Mustangy pro rok 1974. P?vodn? m?ly být postavené na platform? Ford Maverick, ale nakonec byl nový model založen na Fordu Pinto.
Tento nový model byl zaveden dva m?síce p?ed první "Energetickou krizí" v ?íjnu 1973, a jeho omezená velikost umožnila ú?inn? konkurovat dováženým menším sportovním coupé jako je japonská Toyota Celica a Evropský Ford Capri.
Mustang druhé gen. byl k dispozici ve verzích hatchback a kupé. Zm?ny zavedené v roce 1975 za?adily do výroby op?t motory 302 V8 (s názvem "5,0 L", avšak jeho objem byl 4,94 L) Další zm?ny ve vzhledu a funk?nosti p?išly s "Cobrou II" v roce 1976 a "King Cobrou" v roce 1978.
Motorizace:
140 cu in (2.3 L) 4 - válec 171 cu in (2.8 L) Cologne 6 - válec - 210 hp (160 kW) and 240 ft·lbf (330 N·m) 302 cu in (4.9 L) V8




(1979-1993) Ford Mustang - t?etí generace
Mustang z roku 1979 byl založen na širší platform? Fox (p?vodn? vyvinuté pro 1978 Ford Fairmont a Merkur Zephyr). Interiér byl pro ?ty?i osoby i p?es menší zadní sedadla. Prostor kufru i motoru byl zv?tšen kv?li lepšímu p?ístupu.
Karoserie obsahovala coupé (notchback) a hatchback; kabriolet byl nabídnut v roce 1983. Dostupné stupn? výbavy L, GL, GLX, LX, GT, GT Turbo, SVO (1984-86), Cobra, Cobra R a (1993).
V reakci na klesající prodeje a stup?ující se ceny pohonných hmot v po?átku 80-tých let, se p?ipravoval nový model. Uvažovalo se o zm?n? ve stylu Mazda MX-6 p?edstavené na AutoAlliance International Flat Rock v Michiganu. Fanouškové ale napsaly do Fordu námitky, že si nep?ejí p?ejít k pohonu p?edních kol. Výsledkem byl zásadní facelift pro stávající Mustang v roce 1987, zatímco MX-6 variantou se stal v roce 1989 Ford Probe.
Motorizace:
2.3 L (~140 cu in) 4 - válec - 88 hp (66 kW) 2.3 L (~140 cu in) 4 -válec s turbem - 132 hp (98 kW) 3.3 L (~201 cu in) 6 válec - 85 hp (63 kW) 3.8 L (~232 cu in) 6 válec Essex - 112 hp (84 kW) 4.2 L (~256 cu in) V8 - 120 hp (89 kW) 302 cu in (4.9 L) Windsor V8 (ozna?ována jako "5.0" model)


(1994-2004) Ford Mustang - ?tvrtá generace
V roce 1994 prošel Mustang velikou modernizací. Kódové ozna?ení "SN-95" . Nový styling podle Patricka Schiavoneho za?lenilo n?kolik prvk? z p?edchozích generací.
Základní model byl s 3,8 OHV V6 (232 cui) vylad?n na 145 koní (108kW, 1994-1995) nebo 150 koní (112 kW; 1996-1998) a m?l standardní 5-rychlostní manuální p?evodovku nebo volitelnou 4 -rychlostní automatickou. Ford opustil 302 cui (4,94889 L) malý-blok V8 po tém?? 40 letech užívání, nahradil jej nov?jší Modular 4,6 L (281 cid) V8 SOHC v Mustangu GT z roku 1996. 4,6 L V8 byl p?vodn? vylad?n na 215 koní (160 kW; 1996-1997), ale byl pozd?ji zvýšen na 225 koní (168 kW, 1998).
V r. 1999 Ford Mustang p?edstavil další obm?nu s ost?ejšími konturami, v?tšími podb?hy kol, ale jeho základní proporce, interiér a podvozek z?staly stejné jako u p?edchozí verze. Vylepšeny byly i motory a to, standardní 3,8 L V6, a to díky novému vst?ikovacímu systému, nov? dávající 190 koní (142 kW, 1999-2004), Mustang GT 4,6 L V8 260 hp (194 kW; 1999-2004). Dalšími novinkami byly také dva alternativní modely nabízené v této generaci, 2001 Bullitt GT a 2003 a 2004 Mach 1.
Motorizace:
3.8 L (232 CID) OHV 94-04 Essex V6 - 145 hp (108 kW) 4.9 L (302 CID) OHV 94-95 GT Windsor V8 5.8 L (351 CID) OHV 95 Cobra R Windsor V8 4.6 L (281 CID) 4v DOHC V8 - 215 hp (160 kW) 5.4 L (330 CID) 4v DOHC 2000 Cobra R Modular V8

(2005-2009) Ford Mustang - pátá generace
Na 2004 North American International Auto Show ukázal Ford zcela p?epracovaný Mustang, pracovn? ozna?ený "S-197", který byl založen na nové platform? pro modely roku 2005. Vyvinut pod vedením hlavního technika Hau Thai-Tanga, vn?jší styling vedl designér Sid Ramnarace, pátá generace Mustangu v sob? odráží odkaz fastback Mustang 1964. Vice President designu, J Mays, nazval tento styl "retro-futurismus."
Základní model je vybaven 210 ko?ovým (157 kW) blokem 4,0 L SOHC V6, který nahrazuje 3,8 L V6 používaný d?íve. Mustang GT disponuje hliníkovým blokem 4,6 L SOHC V8 s variabilním ?asováním va?kového h?ídele (VCT), který produkuje 300 ko?ských sil (224 kW). Vrcholnou verzí je Shellby Mustang GT 500, s motorem V8 5,4 dopovaný kompresorem dávající 500 koní. Všechny verze jsou také v provedení kabriolet.
Mororizace:
4.0 L Cologne V6 210 hp (157 kW) 4.6 L Modular V8 300 hp (224 kW) @ 5750 rpm a 433 N·m @ 4500 rpm 5.4 L Modular supercharged V8 500 hp (373 kW) @ 6000 rpm a 650 N·m @ 4500 rpm

(2010- ) Ford Mustang
Verze pro modelový rok 2010 byla p?edstavena v dubnu 2009 a navazuje na p?edchozí generaci s ješt? vypracovan?jšími tvary karosérie. Nov? se zvýšil výkon u verze Shellby GT 500 z 500 na 540 koní. P?epracován byl i základní model, u n?hož hlavn? byly zm?n?ny díly podvozku a interiéru. Vrcholnou verzy tvo?í Ford Mustang Shelby GT500 Super Snake který má pod kapotou osmiválec 5,4 l, na který byl nasazen kompresor vlastní výroby, nový výfuk, sání a jiná ?ídící jednotka. Díky tomu má tohle monstrum výkon plných 725 koní!!!
Mororizace:
4.0L (245 cu. in.) Cologne V6 210 hp (157 kW) 4.6L (281 cu. in.) Modular V8 300 hp (224 kW) @ 5750 rpm a 433 N·m @ 4500 rpm 5.4 L Modular supercharged V8 540 hp (406 kW) @ 6000 rpm a 650 N·m @ 4500 rpm

|